mandag den 2. marts 2015

En tur ved optikeren


Jeg har haft været ved optikeren et par gange i de sidste to uger, fordi jeg er gået over til endags linser i stedet for månedslinser.
Mine øjne var meget generet. Jeg kunne aldrig se helt klart.
Sidste år da jeg var ved optikeren, sagde optikeren, at det var pga. at de kontaktlinser, som jeg brugte ikke var så gode. Han anbefalede der endags linser, men det ville jeg ikke, men nu var jeg blevet så træt af, at mine øjne var så generet, at jeg valgte at få en tid dernede og tale med en om det.

Jeg har nu prøvet endags linser i omkring en uge. I sidste uge der var jeg første gang dernede med endagslinser i, og der blev jeg sat ned i styrke.
Optikeren sagde, at det så man nogen gange, at styrken ændrede sig en lille smule, når man skiftede over til nogen andre linser.

Jeg skal også til øjenlægen, da han kunne se, at der var en form for ridse/revne i hornhinden.
Så det skal jeg ringe om i morgen, så jeg kan få tjekket det.

Men det var hårdt for mig psykisk at skulle gå fra måneds linser til endags linser.
Jeg har det generelt meget svært med forandringer. Det er svært at forklare, men mit hoved havde svært ved at vænne sig til tanken om, at jeg nu brugte endags linser.
Det kunne lige så godt have været et andet mærke indenfor måneds linser, at jeg var skiftet til, så havde det stadigvæk været svært for mig psykisk.

Men jeg er ved at vænne mig til, at jeg skal tage mine linser ud hver dag(:

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar