onsdag den 23. august 2017

Spild af min tid


I mandags var jeg ude på OUH, hvor jeg skulle scannes for leverfibrose.
Jeg troede, at det var en almindelig scanning ligesom, når man er gravid.
Jeg havde nemlig sagt til min læge, at jeg ikke forstod hvorfor, at der stod, at jeg skulle scannes for leverfibrose. Leverfibrose ses mest ved folk, der har et alkoholproblem eller hepatitis. Men der sagde lægen, at de nok scannede lidt for det hele, så jeg skulle ikke tænke så meget over, at der stod, at det var for leverfibrose.

Men det var ikke en almindelig scanning. Man kunne kun se, om jeg havde leverfibrose,og det havde jeg ikke. Men det kommer nu heller ikke som et chok. Havde jeg jo heller ikke regnet med.
Og så kunne de se, at mit fedttal ikke lå alt for meget over det normale. Har før fået at vide, at jeg har fedtdepoter omkring min lever. Det kunne man ikke se her, men man kunne se, at selve tallene ikke var særlig meget for høje. Men det kunne godt skyldes, at jeg har tabt mig så meget.
Så lidt fik jeg da ud af det.

Men jeg føler stadig, at det var lidt spild af tid at tage derind. Det har aldrig været på tale, at jeg måske havde leverfibrose. Jeg havde regnet med en almindelig scanning, hvor man kan se organerne osv. Men nu har jeg fået en tid i oktober, hvor jeg skal til samtale derinde for at tale om, hvad der så skal ske.

Så kan det være, at jeg bliver sendt til en almindelig scanning.

Men det er selvfølgelig positivt, at jeg ikke har leverfibrose, men havde jeg heller ikke regnet med.
Jeg er nemlig blevet testet for hepatitis, og det har jeg ikke.

Så lige nu er der ikke andet end at vente på, at jeg skal derind til samtale(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar