mandag den 29. juli 2013

Vores nye sofa


Idag kunne vi hente vores nye sofa.
Vi har længe talt om, at vi skulle have en ny, men jeg kan godt være ret kræsen omkring møbler. Ikke hvordan de ser ud, men hvordan de er at sidde i, pga. min ryg. Den skal ikke være for hård, fordi ellers får jeg ondt.

Men vi fandt en. Jeg havde ikke troet, vi allerede ville finde en, men der var faktisk en, jeg kunne lide(:

 
Den er større end vores anden sofa, så på billede til venstre, der plejede at stå et lille bord, men det kan der ikke nu, men det gør ikke så meget. Vi havde også regnet med, den var større end vores gamle.
 
 
Ved vores gamle sofa var der chaiselong, og det var et af vores krav, at der også var ved den nye.
Når jeg sidder i sofaen i længer tid af gangen, så skal jeg helst have benene op, fordi kan let få ondt i ryggen af at sidde ret op for længe. Men jeg føler også, jeg har letter ved at slappe af i kroppen, når jeg kan have mine ben oppe.
 
 
Her har Simba lige godkendt sofaen(:
 
 
Et andet krav var også, den ikke skulle være lys som hvid, creme osv. Fordi hvis man spilder, eller en af dyrene har beskytte poter, så kan man meget letter se det.
Hvis nu der kom en plet her, vil man kunne se den, men så meget ville man ikke lægge mærke til den, i for hold til, hvis den var lys.
Men jeg synes, at hvide møbler kan se så godt ud. Min søsters sofa og stol er hvide, og det er rigtig pænt, men jeg ville let komme til at spilde noget eller gøre den beskidt(:
 
Jeg er bare ret kræsen ang. sofa.
Da det er vigtigt for mig, at jeg kan sidde godt i den pga. min ryg, men også fordi vi har dyr, så en hvid vil bestemt ikke passe ind ved os ( plus jeg nok også ville ende med at spilde noget.)
 
Men jeg er rigtig glad for den. Endelig fandt vi en.
Det havde jeg altså virkelig ikke troet, fordi jeg kender mig.
Men som jeg plejer at sige til Casper " Det tager den tid for mig, som det tager. Men når jeg finder det rigtige, så ved jeg det med det samme."
Sådan er det også  nogle gange med tøj.
 
Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Uh den er lækker den sofa :D

    http://sofiekn.blogspot.dk/

    SvarSlet
  2. Det er en rigtig flyde-sofa. :D Den kan man ligge længe i! - pas på du ikke bliver en sofakartoffel, som min mor plejer at sige ;))

    http://resofikka.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig en rigtig flyde-sofa.
      Hehe, det udtryk må jeg heller huske(:

      Slet