tirsdag den 23. juli 2013

Et sødt pindsvin


En gang sidste år mødte vi et pindsvin her, hvor vi bor.
Det var første gang, jeg havde set et levende pindsvin.
Men der skrev jeg et indlæg om pindsvin og lidt facts omkring dem.
Det indlæg kan I se Her

En forårs nat i år begyndte Fox pludselig at gø helt vildt meget.
Jeg var lidt bange for, om der mon stod en udenfor, siden han gøede så meget.
Men så var det et pindsvin, der gik rundt ude på græsset.
Det var så sødt at se. Men Fox blev til gengæld ved med at gø et stykke tid pga. det pindsvin gik rundt der.

Forleden dag gøede Fox også, og han gik ind i stuen, og jeg gik med, derude på græsset kunne jeg se et pindsvin der gik hen imod buskene.



Igår aftes sad jeg udenfor på solvognen med en dyne over mig og kiggede på mobilen.
Det var ret mørkt udenfor, og pludselig begynder Fox virkelig at gø.
Jeg troede, at det måske var naboen, der var ude og lufte sin hund, men så får jeg øje på et pindsvin ude på græsset.

Jeg er overrasket over, at de lever her. Vi bor i byen, men altså ikke helt inde i selve centrum.
Men jeg troede bare, de boede sådan i mere "fredelige" områder.
Men jeg og Casper har snakket om, om det mon er det samme pindsvin, vi mødte sidste år.

Uanset hvad synes jeg, det er et rigtig sødt pindsvin, og jeg synes, det er hyggeligt at kigge på det. Hvis det stod til mig, så kunne jeg godt stå der og kigge hele natten(:

Kram Heidi(:

3 kommentarer:

  1. Vi har også pindsvin i haven :-)) De bor under min datters legehus og når man er stille derinde om aftenen, kan man høre piggene skrabe mod gulvet.Vi møder dem tit om aftenen og de elsker kattemad. De er så søde. Husk at stille vand ud til dem i den her varme :-))
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg lagde også lidt kattemad ud til den, men jeg så ikke, om den spiste det, da det var ret mørkt(:
      Men jeg havde nemlig læst i blogland, at de godt kunne lide kattemad.

      Slet
    2. Jeg må heller stille noget vand ud til dem, hvis jeg ser dem en anden gang.
      Men der hvor de går, det er en kæmpe græsplane, og det er ikke kun vores, så nogen gange slår viceværten græs, og så er det nok ikke godt, der står vand i en skål, hvis han nu kører den over, da det er en have traktor. men jeg kan jo bare sætte det ud om aftnen og så tage det ind igen senere samme aften(:

      Slet