torsdag den 23. august 2012

Hunde tricks


Fox er en klog hund, en rigtig klog hund, og han lærer så hurtigt.

Jeg har fx lært ham at sætte sig, ligge sig, give pote, og vi er i gang med at lære ham, at han skal blive siddende, indtil vi siger, han må komme.
Og igår gik jeg i gang med et nyt trick. At han skal lade en godbid blive liggende, indtil jeg giver ham lov. Og med det samme fattede han pointen. Det er så sjovt at træne med ham, fordi han forstår, hvad han skal.

Selvfølgelig er der nogle upser. Som om han alligevel "glemmer" at han ikke må tage godbiden, men det er jo derfor, man skal træne.



Jeg tror, at nogle hunde har det sådan, de har brug for mere træning end andre, og sådan tror jeg, Fox har det, fordi han er så klog, som han nu er.
Jeg kan se, han synes, det er sjovt at træne(:

I forhold til nogle andres hunde kan meget mere, er det jo ikke meget Fox kan, men jeg synes nu alligevel han kan meget. Jeg er så stolt af ham. Jeg er begyndt at træne/øve med ham hver dag.
For hver dag der går, kan jeg se, han bliver bedre og bedre. Og det er det, jeg kan lide ved at træne. At man kan se resultater så hurtig.

Kan jeres hunde nogle tricks?(:

Kram en stolt mor(:

3 kommentarer:

  1. Hvor gammel er smukke Pax :D?

    Jeg har en blandningshund på 2 år, som kan det mest basale, mere forlanger jeg heller ikke rigtig :$..

    Sit/sæt dig,
    Dæk/læg dig,
    Godnat - går ind i soveværelset og lækker sig i sin kurv.
    Kommer når man kalder - enten "Kom" "Buddha" eller en af hans kælenavne.. Reagere også på 'HER'
    Ind - enten som i kom indenfor eller ind til siden når vi går tur.
    Vent og værsgo - fx når han får sin mad eller godbid.

    Han er så også god til at gå uden snor og reagere hurtigt på nej.

    SvarSlet
  2. Vores lille fodvorte (læs: Frik) kan ringe på piccoloklokke. c",) Beviset er her: http://line-walking-on-a-thin-line.blogspot.dk/2011/10/frik-show.html

    Vores anden hund, Phoeba, kan stikke labberne i vejret, når man siger: "Hænderne op, makker!" (fra Toystory). Men hun gider altså kun, hvis man har en godbid ... OG siger det med tegneseriestemme! c",)

    Vi har også, som du, lært dem, at lade godbidderne ligge til vi siger "værsgo'!". Derudover er det så selvfølgelig sit, dæk, pote og de mere almindelige. :)

    Hvor gammel er Fox? (Ææælsker det navn - han ER jo en lille ræv. :)).

    SvarSlet
  3. Fox er 1,5 år(:
    Ja, han er bare en lille ræv(:

    Sikke mange ting jeres hunde kan(:
    Jeg glæder mig også til, når Fox har lært mange flere ting(:

    SvarSlet