søndag den 5. august 2012

Afsted til dyrelægen

Idag var vi ved dyrelægen med Simba. Og det er en del dyrere, når det er søndag.
Men i fredags begyndte Simba at humpe, som om han havde slået sit ene ben.
Vi undersøgte benet, og vi kunne intet se eller mærke.
Jeg og Casper ville ringe til dyrelægen mandag, hvis det ikke var gået væk.
Men fra igår aftes til i morges var det blevet værre.
Nu humpede han endnu mere, og han mijavede også nogle gange, når han gik.

Jeg ringede til dyrelægen. Bare for at komme der, plejer det at koste 400kr.
Men nu var det 1200kr.
Men jeg var helt sikker på, der var et eller andet galt, siden det var blevet værre.
Der var faktisk ingen ting galt med ham. Han havde vist bare været oppe at slås, fordi han havde en rift bag øret, og så var han øm i benet. Han havde ikke feber.
Han skal have pencilin pga. han havde været oppe at slås, og fordi der var et sår, og så smertestillende til benet.

Jeg forstår ikke, hvorfor det ikke var noget galt, siden det var blevet værre.
Er godt, der ikke er noget i vejen med ham(:

Dyrelægen sagde, jeg havde et godt hjerte, fordi jeg sagde, jeg var bekymret for ham, fordi det var blevet værre, og fordi jeg troede, der var noget galt.

Dyrelægen sagde, at han synes Simba så lidt sløv ud, så fortalte jeg, at sådan var han altid. At han er meget doven af natur. Så det var fuldstændig normalt. Han var ikke sløv, jeg vil mene, han var afslappet. Sådan ligeglad med det hele.

Vi fik snakket om alt muligt. Bla. kastaretion af hunde. Fordi vi har overvejet at få Fox kastereret på et tidspunkt.

Vi kom af med ca. rundt regnet 1350kr.
Kan godt se, det ville være blevet billigere, hvis jeg havde taget afsted imorgen, men jeg var så bange for, at det gjorde mere skade end gavn, at han gik, pga. hvis der nu var noget, der var brækket eller noget andet.

Nu håber jeg bare ikke, vi skal til dyrelægen i lang tid:/
Men fik fortalt dyrelægen, at Freja er død, fordi hun står i deres system. Han spurgte nemlig, hvor mange dyr vi har, så sagde jeg, jeg kunne se, Freja stod i deres system, men at hun var død.

Nu skal vi snart ud i bilka. De har jo fødselsdag idag(:

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Stakkels lille pus, men heller være 100 % sikker på at der ikke er noget alvorlig galt end at vente, selvom det er mega dyrt med en tur til dyrelægen.

    - Rikke
    Sigaard.co.nr

    SvarSlet
  2. Mange tak, Malene(:

    Sigaards: Ja, sådan har jeg det netop også. Heller lidt være sikker(:

    SvarSlet
  3. Det er godt du ikke er ligeglad. Og ja, det er mange penge. Men det var godt at han i det mindste ikke fejlede noget alvorligt. :-)

    SvarSlet
  4. Ja, men dyrene er helt klart pengene værd(:
    Ja, er bare så godt, at han ikke fejlede noget alvorligt(:

    SvarSlet