søndag den 24. april 2016

Sådan går det psykisk


Det går meget op og ned med det psykiske for tiden.
I den sidste uges tid har jeg haft det godt. Jeg har haft lettere ved at styre mine tvangstanker.
Casper har haft ferie de sidste to uger. Jeg ved ikke, om jeg har haft lettere ved at styre dem, fordi han var hjemme. I morgen begynder Casper på arbejde igen, så jeg håber ikke, at den gode periode stopper. Jeg håber, at jeg stadigvæk kan kontrollere tankerne.

Jeg har ellers haft nogen dårlige perioder. Nogen rigtig dårlige perioder. Derfor har bloggen også haft stået stille i perioder. Nogen dage kæmper jeg mig igennem dagen, hvor det handler for mig om bare at komme igennem den dag. Så er der ikke overskud til bloggen eller til andre ting, som jeg gerne vil.

Fox gør, at jeg kommer ud hver dag. Og at jeg kommer i kontakt med andre mennesker.
Hvis jeg ikke havde ham, så kom jeg nok slet ikke ud på de dårlige dage.
Jeg har Fox, som jeg skal tænke på, og jeg tænker på ham fremfor mine tvangstanker og tvangshandlinger. Så uanset hvor dårlig en dag at jeg har, så kommer jeg ud med ham. Jeg kommer ud at gå. Fox kommer ud og får løbet og leget med sine venner.
Jeg skal selvfølgelig også tænke på Simba og Nala, men dem skal jeg jo ikke ud og lufte.

Jeg tænker på mine dyr fremfor mine tanker. Mine dyr er vigtigere end mine tanker. Det er, som om at når det kommer til babyerne, så "tager jeg mig sammen." Så kommer jeg altså ud. Og så kan det godt være, at jeg ligner lort, men jeg kommer da ud. Det er takket være Fox.
Han gør, at jeg ikke bare kan ligge i sengen og glo på mobilen hele dagen.

Dette er på de dårlige dage. Altså at jeg har det sådan.
Eller Fox får mig jo ud hver dag uanset hvad.
Jeg er blevet bedre til at snakke med andre pga. Fox. Fordi jeg er kommet i kontakt med andre hundeejere, og det har gjort, at jeg er blevet bedre til at snakke med folk.
En dag var vi over i Maxi Zoo, hvor man kunne få lov til blandt andet at holde slanger.
Jeg kom i snak med en af ekspedienterne omkring slanger. Og jeg havde en samtale med hende. Altså hun talte ikke kun til mig, hvor jeg stod og smilede genert og sagde ja. Nej, jeg fortalte også omkring, da jeg holdte en slange, og jeg viste hende et billede osv.
Det havde jeg ikke turde for 5 år siden fra før, at vi fik Fox.

Så Fox gør ufattelig meget for mig i min kamp mod min OCD.
Det gør Simba og Nala også.

Nå, men jeg har haft en stressede periode, hvor jeg har haft tænkt en del på fødselsdagen med planlægning osv. Men jeg kan mærke, at jeg er blevet lidt mindre stresset nu.

Jeg håber bare at den gode periode varer ved.

Når det kommer til babyerne, så vil jeg virkelig gøre alt for dem. Og jeg sætter dem før min OCD.
Min OCD går ikke udover babyerne. Selvom jeg har en dårlig dag, så går den ikke udover babyerne.
Og det gør, at jeg på de dårlige dage kan glemme lidt, at det er en dårlig dag, fordi jeg fx kommer ud og får snakket med andre.

Det var bare lige lidt om, hvordan det går for tiden(:

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar