tirsdag den 26. april 2016

En sang der beskriver det at have angst


En sang jeg synes, der beskriver, hvordan det er at have angst, rigtig godt, er en sang, som jeg synes er rigtig god. Nemlig Tusind farver af sangeren Rasmus Seebach

Nu kan jeg jo sætte mig ind i det at have angst, så den rører noget indeni mig.
Jeg kan genkende nogen ting fra mig selv i den.



Når man lytter til sangen, så skal man virkelig lytte til, hvad det er, at han siger.
Det gør jeg ikke altid, når jeg hører en sang.
Så kan der godt gå flere år før, at jeg egentlig opfatter betydningen med sangen.
Men her forstod jeg sangen og betydningen med det samme.

Jeg kan personligt bedre lide versene end omkvædet. Normalt plejer jeg mest at være vild med omkvædene, men her kan jeg bedst lide versene.

Jeg kan virkelig godt lide de to første vers.
Derfor har jeg valgt at skrive dem ind her.

"Luk mig ind i dit sind for en stund
Hør min kære ven, det er okay, at du har ondt.
Jeg ved du lider, du behøver ikk' spille helt.
Be' om hjælp.

For selv soldater bli'r skrøbelig som glas
når mørke tanker slår rod og sidder fast
Riv dig løs fra din angst nu
Livet venter på dig
Kom med mig."

Og nej, det er ikke "bare" lige at rive sig løs fra sin angst, men hvis man giver efter for angsten,
så kommer man aldrig fri af den. Sådan er det i hvert fald med min OCD, som er en angstlidelse.
Hvis jeg ikke river mig løs fra min angst, så får jeg det værre værre, fordi jeg giver efter for angsten.

Men jeg synes, at det er en god sang.
Og jeg synes, at det er godt, at der er en, der laver en sang omkring det at have angst.

Hvad synes I om sangen(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar