tirsdag den 31. januar 2017

Anmeldelse af filmen 3096 dage


Jeg har før læst bogen 3096 dage af Natascha Kampusch, og den er virkelig god. I bogen kommer man virkelig ind i hovedet på Natascha Kampusch. Og samtidig så er det så sørgeligt at læse bogen, fordi man jo netop kommer man i hovedet på hende og får fortalt, hvordan hun havde det, da hun blev holdt til fange.

Men da jeg fandt filmen 3096 dage så skulle jeg selvfølgelig se den.
Og hold da helt op, hvor er den bare god. Og igen er den ligesom bogen også sørgelig.
Jeg fik det så dårligt, fordi tanken om det hun har været ude for.
Jeg tror, at jeg ville være blevet sindssyg af at være spærret inde.
Jeg kan ikke forstille mig at blive holdt fanget i et lille bitte rum i så mange år.



Den danske skuespiller Thure Lindhardt spiller manden, der holdte Natascha Kampusch til fange.
Og han spiller den rolle så utrolig godt.

Trine Dyrholm er også med. Men der lyder det til, at de ikke har brugt hendes rigtige stemme. At de har haft lagt en stemme henover. Og det lyder ikke særlig godt.
Men hvis man ikke har set film med hende før osv. så opdager man det ikke, men jeg lagde mærke til det, da jeg har set hende i mange film og serier. Så det er lidt øv, at de har gjort det.
Heldigvis har de brugt Thure Lindhardts rigtig stemme.

Den er hård at se. Eller det var den i hvert fald for mig. Jeg har svært ved at se, når folk bliver banket i film osv. Men det er også bare tanken om, at mange af disse ting er jo netop sket i virkeligheden.
At en pige faktisk har været ude for sådan nogen ting. Det er det, der også gør det hele så skræmmende og trist.

Hvis I ikke har set denne film, så kan jeg klart anbefale jer at se den.

Har I haft set 3096 dage(:?

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar