tirsdag den 8. april 2014

Mine favoritbøger


Jeg elsker at læse, og det har jeg faktisk altid gjort.

Jeg har både, da jeg var barn og teenager lånt masser af bøger på biblioteket.
Nu låner jeg som regel af min søster. Der er det faktisk næsten ligesom at være på biblioteket(:


Jeg vil i dette indlæg fortælle om nogen af de bøger, der er mine favoritbøger(:

De står ikke i rækkefølge.

En stråle af lys af Danielle Steel. 
Det er virkelig bog om, da hun mistede sin ene søn, da han begik selvmord.
Han var maniodepressiv. Da han var 18 år, der valgte han at stoppe med medicinen.
Det handler om hendes søns liv, om hvordan sønnens kamp har været.

Det er en bog, jeg læste for ca. 7 år siden. Den har været en af mine ynglings bøger lige siden.
Selvom jeg kun har læst den den ene gang. Jeg burde have bogen et eller andet sted, men jeg kan ikke finde den:/ Er rigtig øv.

3096 dage af Natascha Kampusch.
Det er klart en af mine ynglings bøger. Den fangede mig meget hurtigt.
Jeg kan virkelig godt lide, at man virkelig får Nataschas tanker at vide og hendes version om,
da hun blev kidnappet.

Samleren af Maria Hirse.
Inden jeg begyndte at læse bogen, der troede jeg, at det var en virkelig bog.
Men da jeg begyndte, så efter nogen linjer, så synes jeg, at det ikke virkede som en virkelig bog.
Jeg læste så omme bagpå og fandt ud af, det er en opdigtet bog.
Jeg havde tidligere bare skimtet nogen af de første linjer bagpå, da jeg stod og kiggede på den hos min søster.
Den fangede mig virkelig hurtigt. Jeg havde rigtig svært ved at lægge den fra mig igen.
Det er en krimi, hvor et lig af en 13 årige pige bliver fundet i en havn.
Hun er blevet seksuelt misbrugt. Der dukker hele tiden nye ting op, som gør bogen spændende hele vejen igennem. Den får en uventet drejning til sidst i bogen, og det kan jeg godt lide.
Det er en bog, jeg lånte af min søster, men som hun senere sagde, at jeg godt måtte beholde. Det var vist også meget godt, fordi en af dyrene havde haft bidt lidt i den, så der var et par små huller i omslaget(:

Dyrestemmer: Min kommunikation med dyr af Anette Røpke.
Det er en bog, jeg har lært en masse af.
Anette Røpke fortæller om, hvordan hun altid har elsket dyr.
Hvordan hun altid har haft en særlig kontakt med dyr.
Hun fortæller om nogen af de sager, hun har haft med dyr, hvor hun har skulle hjælpe dyrene med deres adfærd.
Jeg er blevet klogere på dyr. Mest om hunde. Og jeg har lært nogen gode råd/tips.

Anne Franks dagbog af Anne Frank.
Det er en bog, jeg har læst for rigtig mange år siden, men den har altid været en af mine favoritbøger.
Det er en meget rørende bog. Man får virkelig et indsigt i, hvordan det var at være jøde under 2. Verdenskrig. Om hvordan Anne Frank og sin familie prøvede at få en nogenlunde normal hverdag op at køre. Om den frygt for at blive fanget.

Dette er mine favoritbøger(:

Er der nogen af disse bøger, som I har læst(:?


Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar