søndag den 20. april 2014

Et beskidt stykke papir


Hvor er jeg træt.
Da jeg sov til middag, der sov jeg ikke særlig godt.
Jeg er ved at udfylde et søvnskema, som jeg har fået med hjem fra min psykiater.

Jeg havde udfyldt et skema med, hvad jeg lavede i løbet af dagen, og der synes hun, at der stod meget, at jeg sov, så jeg skal udfylde med, hvad tid om aftnen, jeg falder i søvn bare, når jeg vågner om natten ( altså hvis jeg står op for at gå på wc, for at tage noget at drikke osv.) så skal jeg skrive, hvad tid jeg igen falder i søvn. Og til sidst med hvad tid jeg så vågner.
Så skal jeg give den nats søvn en karakter fra 1-10.
Det samme skal jeg gøre, når jeg ligger mig til at sove om dagen.
Til sidst skal jeg tælle sammen med, hvor mange timer på en dag jeg har sovet.

Jeg havde selv overvejet at have skrevet ned med, hvor meget jeg sov, fordi jeg var nysgerrig med det, men det er meget lettere med sådan et skema, som jeg har fået af min psykiater.

Men forleden da Nala kom ind udefra, så hoppede hun op på bordet, hvor mit skema det lå, og hun havde beskidte poter, så nu er mit skema altså beskidt, og det synes jeg er så pinligt, men jeg har ikke flere skemaer end dette ene, og jeg vil ikke smide det ud, fordi nu når jeg havde brugt så meget tid på at udfylde det.
Men min psykiater har også sagt, at jeg skal lade hver med at være så perfektionistisk, fordi jeg engang har smidt et skema ud før, hvor jeg skulle skrive, hvad jeg havde lavet, men der smed jeg ud, da jeg synes, det ikke stod særlig pænt.
Men ja jeg må bare tage det med næste gang, og så må jeg advare hende om, at det i hvert fald ikke er hvidt mere det papir(:
Hun vil nok se det som en øvelse for mig med, hvordan jeg skulle håndtere den situation med ikke at smide papiret ud. Men det er også en øvelse for mig, fordi jeg har da tænkt over det flere gange.
Men nu udfylder jeg det skema færdig, og så må jeg bare vise det, som det er, selvom det ikke er kønt pga. Nala har gjort det beskidt(:
Nala var dog bestemt ikke enig med mig i, at hun skulle have tørret poter bagefter, men jeg fik dog lov til lige at få dem tørret.

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar