lørdag den 6. juni 2015

Sure Fru Olsen


Nu forstår jeg godt, hvorfor Fru Olsen bliver sur over, at Krumme og hans familie tramper, når de går.
Vi har fået en ny overbo, og hende der boede der før, hende hørte vi kun meget sjældent.
Nogle gange kunne jeg lige høre, når hun flyttede en stol eller sådan noget.
Men hende den nye hun tramper så meget i gulvet, at det er helt vildt.
Jeg tror, at hun går med højhælede på indenfor.

Normalt er der ikke meget lydt, så jeg er overrasket over, at jeg kan høre hende går rundt så meget.
Engang lå jeg om dagen inde i soveværelset og prøvede at sove, og så kan jeg høre hende trampe rundt ovenpå. Jeg kunne høre, at hun gik fra stuen eller køkkenet og ind til soveværelset.
Så det er ikke kun, når hun er i det rum ovenover det rum, som vi er i, at vi kan høre hende.
Selvom når hun er i et af de andre værelser, så kan jeg høre hende trampe rundt.

Jeg har virkelig lyst til nogle gange at tage en kost og stå og banke op i loftet og så råbe "Kan vi så få rooooooo!"
Men vil jo heller ikke have, at vores loft bliver lige så ødelagt som Fru Olsens.

Jeg kunne jo også gå op og fortælle hende, at vi kan høre hende hver gang, at hun går.
Jeg har virkelig overvejet at fortælle hende det på en pæn måde, når jeg ser hende udenfor på et tidspunkt, men jeg er bare ikke sådan en, der er god til at fortælle fremmede, når jeg er utilfreds med dem. Alle skal have lov til at være her, og hun skal selvfølgelig ikke gå på listefødder, men da hende den anden boede der, der kunne jeg ikke høre hende gå rundt ovenpå.
Jeg har spurgt nogle af vores venner, som også bor her, om de kan høre deres overboer, og det kan de ikke. Tænkte bare hvis det ikke kun var ved os, så var det jo nok, fordi de alligevel var lydt, og at det bare var hende, der boede der før, der ikke trampede så meget, men det er ikke noget andre oplever.

Hun ved jo sikkert ikke, at vi kan høre det, så jeg kan jo sige det pænt til hende, at jeg tydeligt kan høre, at hun går rundt ovenpå. Fordi hun kan jo ikke ændre det, hvis hun ikke ved, at hun gør det.
Og hvis hun ikke kan høre dem ovenover hende, så tror hun sikkert, at vi ikke kan høre hende.

Igen har jeg det bare vildt dårligt med at konfrontere folk. Selvom det er på en pæn måde, men det er enten det, eller at jeg bliver vanvittig på et tidspunkt og begynder at stå og banke en kost op i loftet.

Nu kan jeg høre, at hun er holdt op med at trampe rundt ovenpå(:

Kram Heidi(:

1 kommentar:

  1. Jeg kender det alt for godt. Jeg har boet her i 8 år nu og haft en del overboere, og nogle larmer bare langt mere end andre. Her er så lydt, at når det er mænd, der bor ovenpå, kan vi høre dem tisse, så der skal virkelig intet til, før jeg føler, jeg er ved at blive sindssyg hernede, da jeg er meget lydfølsom.

    SvarSlet