mandag den 1. juni 2015

Alphas


Jeg tror, at jeg måske har fundet mig en ny favorit indenfor serier.
Jeg og Casper er næsten lige blevet færdige med serien Alphas, som vi fandt inde på Netflix.

Nej, hvor er den bare god. Man skulle selvfølgelig lige ind i det med, hvem de forskellige var osv.
Men den fangede mig ret hurtigt.





Det handler om, at et hold opklarer forbrydelser.
Dem på holdet er Alphas. Alphas er mennesker med overnaturlige kræfter.
Hende den ene på holdet hun kan høre, se, lugte, smage og føle alting meget mere end de andre.
En anden på holdet han kan gøre sig utrolig stærk, så han kan flytte en bil eller løbe hurtigt.
Chefen for holdet, Dr. Rosen, han er ikke selv en Alpha. Han er deres chef men samtidig deres psykiater.
Dette hold samarbejder med politiet omkring forbrydelser. Holdet opklarer forbrydelser, som er begået af Alphas. Der er nemlig nogen Alphas, der bruger deres evne dårligt, hvor de fx slår mennesker ihjel.
De forbrydelser opklarer dette hold.

Jeg kan virkelig godt lide Gary, som er autist, og hvor hans evne er, at han kan se andres computerskærme, mobiler og andres GPS'er. Han er en, der kan alt med at opspore og finde folk, og han kan alt med computere og andet elektronik.
Og hans evne får de ofte brug for. Gary siger utrolig mange sjove ting.
Han siger altid tingene ligeud.
Han er virkelig sød, og man kan ikke undgå at komme til at synes om ham.
Eller det kunne jeg i hvert fald ikke.

Inde på Netflix, der er der begge sæsoner af Alphas.
Jeg håber virkelig, at der kommer en sæson 3.

Men jeg kan i hvert fald klart anbefale jer at se Alphas, hvis I godt kan lide at se krimi.

Er der nogen af jer, der har set Alphas(:?

Kram Heidi(: 

1 kommentar:

  1. Jeg så de to første afsnit og slukkede så. Den fangede mig slet ikke. Der kommer ikke en sæson 3. Serien hittede nemlig ikke, så den blev cancelled efter sæson 2.

    SvarSlet