tirsdag den 28. juni 2016

Noget Casper går op i


Noget som Casper går op i af køkkenting, det er japanske kokkeknive
Det begyndte han at gå op i dengang, hvor det begyndte at komme frem.
Vi har ikke kun japanske kokkeknive. Vi har også knive fra andre mærker, men vi har en del japanske kokkeknive. De fås både som urteknive, knive der passer til grøntsager og frisk, brødknive, knive der er gode til at skære ud med og mange andre slags knive.

Casper har fået flere af de japanske kokkeknive i julegave. Jeg kan i hvert fald huske, at vi har urtekniven. Men hvilke andre af japanske kokkeknive at vi har, det husker jeg ikke. Jeg kan bare huske, at vi har flere forskellige japanske kokkeknive. Men nu ønsker jeg mig heller aldrig køkkenknive. Men så tit laver jeg jo heller ikke mad, så det er måske derfor.
Mest af alt bruger jeg en brødkniv og en urtekniv. Og det er egentlig det.

Men jeg synes, at det ser flot ud, når man har knive fra samme serie, og specielt hvis man så hænger dem op på sådan en skinne. Vi har en skinne. Og der hænger de fleste af vores japanske kokkeknive, men der er også nogen af de andre kokkeknive, der hænger der.
Så på vores skinne er der ikke kun japanske kokkeknive på.

Men vi kan i hvert fald anbefale de japanske kokkeknive. Jeg bruger tit (eller tit og tit er måske så meget sagt) urtekniven. Den er god til, hvis man skal skære agurk og peberfrugt osv.

Samler I på de japanske kokkeknive(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar