mandag den 27. oktober 2014

Tror I på det?


Jeg har altid godt kunne lide at læse Horoskoper
men jeg ved ikke, om jeg helt tror på det.
Dengang jeg var i starten af teenageårene, der troede jeg på det.
Der gik jeg specielt op i, hvad mit horoskop sagde om kærligheden.

Men jeg har det sådan lidt, at et horoskop for et stjernetegn ikke kan passe til alle med det samme stjernetegn.
Jeg ved godt, at så vil nogen sige, at det om kærligheden kan fx passe på nogen, og så kan det med arbejdet passe på nogen andre osv.
Men jeg har alligevel lidt svært ved at tro på, at alle med samme stjernetegn lige skulle på succes på jobbet den samme dag, eller at alle med det samme stjernetegn vil møde kærligheden præcis den weekend.

Men jeg kan stadigvæk godt lide at læse dem, fordi jeg synes, at det er lidt sjovt at læse dem.
Tror I på horoskoper?

Kram Heidi(:

4 kommentarer:

  1. Altså astrologi handler om meget mere ned bare dit stjernetegn, som korrekt egentlig burde betegnes som dit soltegn. Derfor kan man ikke gå ud fra, at de horoskoper der er i aviser, blade osv. passer på lige netop dig.

    For at man kan beregne et personligt horoskop, er der langt flere udregninger, der skal laves, end bare dit soltegn. De mest simple herudover er ascendent og månetegn. F.eks. er jeg krebs i soltegn, jomfru i ascendent og fisken i månen. Det betyder, at jeg inderst inde opfører mig som en krebs, udad til viser jeg min som en jomfru og i mit kærlighedsliv opfører jeg mig med tendenser som fisken.

    Så hvis du virkelig vil have et rigtigt horoskop, så skal du have lavet et personligt, da alle andre er lavet generelt til kun at passe på et givent soltegn - som så skal passe på næsten en milliard mennesker :)

    - Så for at svare på dit spørgmål.. Ja, jeg tror på horoskoper, når de er beregnet rigtigt og personligt til mig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vidste slet ikke, at der var så meget bag ved det med horoskoper. Men jeg tror heller ikke på dem i ugebladene, fordi jeg netop ikke tror på, at et horoskop kan gælde for så mange mennesker.

      Slet
  2. Jeg tror ikke på dem i ugeblade, da de ofte er lavet sådan overfladisk, at de passer på stort set alle mennesker derude lige meget ens stjernetegn. Derimod kan man gå i dybden med de "gamle skrifter", og der passer den almene betegnelse af tyren på mig i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, jeg tror heller ikke på dem i ugebladene, fordi det netop er lavet, så de passer på mange af gangen.

      Slet