søndag den 26. oktober 2014

Mine høje forventninger


Jeg føler mig stadigvæk stresset pga. skolen.
Der er meget at lave i fagene.
Så jeg føler, at meget af min tid går med skolen.
Jeg skal til eksamen her i december i engelsk og i dansk.
Jeg er ret nervøs omkring dansk eksamen.
Da jeg startede i skolen, der var jeg mere bekymret for engelsk eksamen end dansk eksamen, men nu har jeg det lige omvendt.
Jeg synes selv, at jeg får en del kritik i dansk.
Jeg kan da også godt få kritik i engelsk og i historie, men der synes jeg, at lærerne giver det på en anden måde. De fremhæver også mange af de gode ting, jeg laver i en aflevering.
Det sker sjældent i dansk. Der er mere fokus på, hvad fejlene er.
Når jeg får kritik, så tager jeg det meget tungt.
Men det sjove er, at min dansklærer giver mig meget kritik i analysering af tekster, og min engelsklærer roser mig i analysering af tekster, så det er lidt sjovt, at jeg kan være god til at analysere en tekst på engelsk men ikke på dansk.

Jeg har meget høje forventninger til mig selv. Jeg går og er nervøs for, om Casper og min familie bliver skuffet, hvis jeg får en dårlig karakter, men det er ikke dem, der bliver skuffet. De støtter mig altid uanset hvilken karakter, det er, at jeg får.
Det er mig selv, der bliver skuffet.
Jeg er bange for at skuffe mig selv.
Mine egne forventninger til mig selv er ufattelige høje, og sådan var det også, da jeg skulle melde mig ud af HF dengang, jeg blev sygemeldt. Jeg var så bange for, hvad alle andre ville sige, fordi hvad nu hvis de havde høje forventninger til mig?
Men de havde ingen høje forventninger. De støttede mig.
Men jeg havde selv høje forventninger for mig selv.
Jeg går ofte og tror, at alle andre har høje forventninger om mig, men den eneste der har høje forventninger om mig, det er mig selv.

Jeg er nervøs for eksamen i dansk, fordi hvis jeg skal gå ud fra, hvad min lærer mener, så er der meget, der skal arbejdes med, og så er jeg nervøs, fordi jeg er bange for at skuffe mig selv.

Jeg må heller gå i gang med at få lavet nogen lektier.

Kram Heidi(: 

2 kommentarer:

  1. der findes en super bog om analyse der hedder noget i stil med greb i analyse det er en lille bog der er hvid og lyserød/lilla :) den er SÅ god og følger man den så skal det nok gå godt ;) hvis du vil have det vil jeg gerne sende et link til den :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Undskyld, at jeg først får svaret nu. Jeg har haft så travlt, så jeg er bagud med at svare på kommentarer.
      Jeg er nu færdig med de dansk, men 1000 tak fordi du alligevel forslog at sende et link.
      Det var rigtig sødt af dig(:

      Slet