tirsdag den 29. september 2015

Ikke noget at råbe hurra for


Her for lidt tid siden var jeg hjemme ved min mor og min lillesøster, Julie i en weekend. Casper var nemlig nede i Tyskland for at spille kamp.

Om lørdagen tog vi i Den Geografiske Have i Kolding. Vi havde aldrig været der før.
Men den er ikke noget at råbe hurra for.
Vi havde troet, at det var mere inddelt i lande, så der var en klar afgrænsning.
Men det var der ikke. Lige pludselig så var der et par træer, der kørte til Kina, senere kom der igen noget med Kina. Så det var ikke, at hele Kina var samlet fx.

Der var mange store grønne områder. Og det så også godt ud. Men vi ville heller se nogen blomster.
Nogen af stederne var det heller ikke særlig pæne. Fx på et tidspunkt gik vi på en sti. På den ene side var det meget velholdt og på den anden side, der var der bare højt græs, og det lignede en skov.

Og så var mange af planterne brugt i de samme lande. Det kan godt være, at der findes de planter i mange af landene, men så synes jeg, at man kunne bruge den plante, busk eller træ i det land, som mest kendetegner det land. I alle landene synes jeg næsten, at der var Hortensiaer. Og sådan var det med mange planter, buske og træer.
Jeg kunne ærlig talt ikke kende forskel på, om jeg gik i Japan eller i Nordamerika.
De var meget ens. Det var ret ærgerligt.





Inde i Den Geografiske Have, der var også Kolding Miniby.
Den var til gengæld noget at råbe hurra for.











Der var virkelig sørger for detaljerne. Der var selv små Japanske kirsebærtræer.
Altså det er ikke et Japansk kirsebærtræ på det sidste billede.

Der var en lille bad ude i søen. Og der var små skilte på husene.
Det var en rigtig god oplevelse.

Det gjorde, at vi fik en god afslutning på vores besøg.

Har I været nogen af stederne før(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar