torsdag den 15. november 2018

Jeg har holdt en fugleedderkop


I forrige weekend var jeg og Brian på Reptil og Terrariemesse i Hedensted.
Jeg var blevet inviteret af Tommy, der har hjemmesiden Monis.dk
Han havde læst, at jeg var bange for krybdyr og edderkopper osv.

Jeg og Brian er begge ikke særlig vilde med krybdyr og edderkopper. Jeg har før holdt slanger, og det har gjort, at jeg er mindre bange for dem, men edderkopper og andre krybdyr. Jeg kan få helt kuldegysninger ved bare at se krybdyr i fjernsynet.

Flere gange om året er der Repil og Terrariemesse. Det er både i Hedensted og Rødovre. Det holdes to gange om året. Altså to gange i Hedensted og to gange i Rødovre.

Men selvom jeg er rigtig bange for krybdyr, så havde jeg en rigtig god oplevelse. Jeg fik lært en masse nyt om krybdyr.
Blandt andet at en edderkop ikke er et krybdyr.
Og så fik jeg holdt nok det mest sødeste krybdyr, som jeg nogensinde har set. Og jeg vidste slet ikke, at dette dyr hører indenunder krybdyr.







Den skildpadde var simpelthen så nuttet og så sød. Og så har jeg faktisk altid gerne ville holde en skildpadde. Så det var en drøm, der gik i opfyldelse.

På messen kunne man både se edderkopper, snegle, slanger, skildpadder, biller, ildere og pindsvin samt mange andre dyr.

Jeg er rigtig bange for edderkopper. Jeg fik æren af at møde fugleedderkoppen Rosalina, som er kendt for at kunne kurerer folk for deres edderkoppeskræk.
Selvom jeg var virkelig bange, så har jeg altid gerne ville prøve at holde en stor edderkop.
Det var virkelig grænseoverskridende, men jeg havde hørt, at Rosalina var en rigtig sød fugleedderkop med en stor portion tålmodighed.
Så selvom jeg var bange, så havde jeg også lyst til at udfordre mig selv.







Min skræk for edderkop er langt fra kureret, men jeg vil sige, at jeg er mindre bange for fugleedderkopper end før, at jeg tog på messen. Så min skræk er da blevet mindre. Og jeg vil godt turde at holde Rosalina igen.

Her var det også en drøm, der gik i opfyldelse. Lyder nok underligt, at jeg kan være så bange for noget, og at jeg så stadig havde en drøm om at prøve at holde den. Men når det er noget med dyr, så er jeg frisk på at udfordre mig selv, selvom jeg er bange, og så længe jeg ved, at der er folk til stede, der har forstand på dyret.

Men jeg er også typen, der er bange for biller. Og der var jeg så heldig at få lov til at holde en af Tommys biller.
Men der skete noget virkelig pinligt. Lige pludselig mens jeg holdte billen, så fløj den. Og så kunne vi ikke finde den. Men Tommy tog det meget roligt. Men jeg kunne ikke tænke på andet i noget tid, fordi jeg havde "smidt" en andens dyr væk. Men de biller formerer sig ofte, så han behøver ikke købe nye. Det var ligesom med min Oldemors fisk. De fik også hele tiden unger, så hun købte sjældent nye fisk, fordi de blev ved med at formere sig.





Det var sjovt at prøve at holde en bille. Jeg kunne aldrig drømme om at tage en bille eller et insekt op ude i haven og holde den. Der er jeg typen, der løber skrigende bort. Men her vidste jeg, at det var under kontrollerende forhold, så der følte jeg mig meget tryg ved at holde denne bille.

Messen var så god. Der var et stort udvalg af tilbehør til terrarier og til reptiler og krybdyr.
Der var godbidder, ting som man kunne pynte sine terrarier med, terrarier, foder og mad- og vandskåle. Man kunne også købe dyr som fx slanger og skildpadder.







Her står jeg med en rigtig sød ilder. Den lå bare og sov, og den var helt vild med at blive nusset.
Ilder minder på nogen måde om en kat. Den spiser kattemad og bruger en kattebakke. Den sover meget, men den er også legesyg, så man kan sidde og lege med den, som man gør med en kat eller en hund.



Her står Brian med en ilder. Han synes også, at de var rigtig søde.



Jeg fik også rørt ved et pindsvin. De var også rigtig søde.
Derudover fik jeg også rørt ved en slange.
Man kunne også få lov til at holde slanger, men jeg nøjes lige med kun at kigge og røre ved en.

Jeg er så glad og taknemmelig for, at jeg og Brian blev inviteret af Tommy. Jeg havde aldrig hørt om dette messe.

På Tommys hjemmeside sælger han foder til krybdyr, tilbehør til krybdyr, terrarier, tilbehør til gnavere og tilbehør til akvarier samt meget andet. Jeg synes helt klart, at I skal tjekke hans hjemmeside ud. Og jeg synes også, at I skal kigge forbi rtr-total.dk
Der kan I se hvornår, der er messer næste gang.

Næste år skal jeg og Brian helt klart af sted igen, og denne gang vil vi tage Brians børn med, da vi tror, at de vil synes, at det er sjovt og spændende. Brians datter er ikke særlig meget til krybdyr, men hun synes, det var rigtig sjovt at se billeder fra messen og at høre om alle dyrene. Brians søn vil også sikkert synes, at det er spændende, da han ikke er bange for krybdyr og edderkopper.
Så de skal helt klart med næste år. Brian blev ved med at nævne, at næste år skal børnene med, og at han var meget positiv overrasket over messen. Han er nemlig ikke glad for krybdyr og edderkopper, men han synes, at det var spændende. Han fik da også rørt ved en slange, skildpadden og ilderen.
Og så er det så spændende at tale med dem, der har dyrene. De har så meget forstand på deres dyr. Krybdyr og edderkopper ligger langt fra min verden, og så meget ved jeg ikke om den slags dyr, men jeg elsker at lære nye ting omkring dyr. Så jeg lyttede interessant med og spurgte løs til dyrene. Jeg elsker virkelig at lære noget nyt om dyr. Og det var spændende at få indblik i den del af dyreverdenen, som jeg normalt ikke befinder mig i. Men jeg skal helt klart af sted igen næste år.

Og jeg kan kun anbefale andre at besøge messen. Uanset om man selv er på udkig efter et nyt dyr, eller om man bare er nysgerrig, ligesom jeg er.

Jeg vil gerne sige 1000 tak til Tommy for at have inviteret mig og for at tage sig tid til at fortælle mig om hans dyr og om krybdyr generelt.

Det har været sådan en stor oplevelse for mig, at det slet ikke kan beskrives(:

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar