mandag den 23. februar 2015

Gode kager og mindre gode kager


Jeg elsker kage. Eller det kommer selvfølgelig an på hvilken slags, det er, men heldigvis findes der mange lækre kager.
Min liste med kager som jeg synes, der er gode, den er heldigvis længere end min liste med kager, som jeg synes, der er mindre gode.

Men her er nogen af de kager, som jeg synes, der er gode og mindre gode.

Gode kager:

Fastelavnsboller (Dem med flødeskum indeni.)
Gåsebryst.
Othellolagkage.
Rutebilslagkage.
Æbletærte.
Chokolade cupcakes.
Roulade.
Træstamme.
Romkugle.

Mindre gode kager:

Citronmåne.
Linser.
Kajkage
Drømmekage (Kommer an på hvor tør den er. Hvis der er godt med fyld på, og den ikke er tør, så kan jeg godt lide den.)
Honningkage.

Det er bare nogen af de kager, som jeg synes, der er gode og mindre gode.
Selvfølgelig er der flere på mine lister, men det her var bare lige nogen af dem.

Er der nogen kager, som I rigtig godt kan lide, eller som I ikke synes, der er så gode igen(:?

Kram Heidi(: 

4 kommentarer:

  1. Kan godt følge dig i nogle af tingene, men er dog slet slet(!) ikke fan af romkugler eller andet der minder om! Til gengæld elsker jeg drømmekage :P

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, jeg elsker virkelig romkugler og træstammer.
      Jeg kan også godt lide drømmekage, men det kommer an på, hvor godt fyldet er, og om kagen er tør eller dejlig fugtig(:

      Slet
  2. God dag søde,

    sikke gode lister du har lavet. Jeg kan se, at du er mest til bløde lidt cremede kager og ikke de tørre.
    Jeg er slet ikke rigtigt til kage, men hvis så er jeg til fragelite og en god drømmekage som er fugtig, blød og godt med fyld.
    Gåsebryst kan jeg dog også lide, bedst med sveske i :-)

    Knus og en god dag til dig fra mig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Tina.
      Ja, jeg er mere til de lidt bløde og cremede kager.
      Jeg vidste slet ikke, at man kunne få gåsebryst med sveske i. Det har jeg i hvert fald ikke set der, hvor jeg har købt dem(:

      Slet