onsdag den 25. februar 2015

For lidt eller for meget?


Som jeg har skrevet om her på bloggen før, så er jeg næsten altid træt.
Derfor sover jeg til middag hver dag. Det bliver jeg nødt til, fordi ellers falder jeg i søvn kl. 19 om aftnen.

Jeg tror ikke, at jeg decideret får For lidt søvn

Men jeg tror dog heller ikke, at jeg får meget søvn.
Hvis man ser på hvor meget tid, at jeg ligger i sengen i alt med, når jeg prøver at sove, og når jeg sover, så ligger jeg nok lidt for meget ned, men det er ikke ensbetydende med, at jeg får sovet så meget, som jeg ligger i sengen.
Jeg falder falder ofte i søvn omkring kl. 23 om aftnen, og der har jeg ligget omkring en halv time for at falde i søvn. Så vågner jeg ofte ved kl. 01 om natten, og så kan jeg godt ligge vågen i en time, og så vågner jeg nogen gange igen kl. 04.00 og ligger vågen til 05.00.
Så jeg får ikke en helt nat med søvn uden at ligge vågen i noget tid om natten.
Nogen gange får jeg en helt nat, hvor jeg sover uden at ligge vågen. Så vågner jeg stadigvæk, men jeg falder meget hurtigt i søvn igen.



Jeg har tit tænkt på, om jeg mon ville være mindre træt, hvis jeg bare kunne sove i fx 8 timer uden at ligge vågen om natten. Så kunne det være, at jeg fik sovet nok og godt, så jeg ikke var træt senere på dagen.

Jeg har været ved lægen med det, og prøverne viser ingenting, og lægen vil ikke give mig sovemedicin, fordi det er noget, som er meget kraftig, så man går rundt og er træt dagen efter.
Så det hjælper jo ikke.

Jeg tager en vitaminpille hver dag. Jeg har prøvet pillerne Husk og pillerne Duolac, og de virkede ikke mod min træthed.
Jeg har prøvet at tage C vitamin og jern, men intet af det har virket mod min træthed.

Men når der ikke er noget, som virker, så må jeg jo bare gå ind og sove midt på dagen.
Fordi det virker da trods alt lidt.

Hvor mange timers søvn får du ca. på en nat(:?

Kram Heidi(: 

2 kommentarer:

  1. Jeg vil helst have 8 timer, og jeg er også god til, at gå tidligt i seng, men jeg kan også være vågen i lang tid inden jeg falder i søvn. Det er alt efter, om jeg har mange bekymringer, eller måske har haft en lukkevagt. Hvis jeg sover dårligt, så prøver jeg at holde mig fra, at tage en middagslur, for så kan jeg ikke sove senere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg har mange bekymringer, så har jeg også svære ved at falde i søvn:/
      Hvis jeg ikke får en middagslur, så falder jeg i søvn klokken syv om aftnen, og så når jeg vågner senere, så kan jeg ikke sove mere:(

      Slet