onsdag den 27. februar 2019

Sådan laver du bolcher


Jeg kom forleden til at tale med min mor om dengang, hvor vi lavede hjemmelavet bolcher med hende.
Da jeg var barn, så lavede vi ofte hjemmelavet bolcher hjemme ved min mor.
Hun havde en veninde, der lærte hende det, og så til sidst kunne min mor selv finde ud af at lave bolcher.

Jeg elskede dem, der hed "Grønne grise". Det var en form for et lakridsbolche, som var grønt.

Når man skal lave bolcher, så er det vigtigt, at man har det helt rigtige udstyr.

Man skal blandt andet bruge en bolchemåtte
Denne, jeg har linket til, den kan samtidig også bruges som bagemåtte. Så det er lidt to måtter i en.

Fordi at det er en meget varm masse, at man arbejder med, så er det vigtigt, at man bruger en bolchemåtte. En bolchemåtte er beregnet til at kunne klare en høj varme.
Man kan ikke bare bruge et skærebræt, da det også skal være en måtte, hvor man kan rykke lidt rundt med den for at holde massen indenfor måtten til at starte med.

Af andre ting man skal bruge, der skal man også bruge et termometer og 2 plastikspartler.

Det kræver lidt udstyr, men når man først har købt udstyret, så kræver det ikke særlig mange ingredienser for at lave sine egne bolcher.

Man kan finde mange opskrifter på nettet med, hvordan man laver bolcher og med, hvad man skal bruge, når man skal lave det.

Har I før lavet bolcher(:?

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar