tirsdag den 30. maj 2017

Hvad vil du gerne være?


Som barn, der blev jeg ofte spurgt om, hvad jeg gerne ville være, når jeg blev stor.
Jeg har ville være en masse ting. Fx har jeg gerne ville være dyrelæge og psykolog.
Noget andet som jeg gerne ville være, det var receptionist
Det er dog ikke kun som barn, at jeg har ville være det. Det overvejede jeg også for et par år siden.

Jeg har altid syntes, at det lød spændende at være receptionist. At skulle tage opkald og holde styr på ting osv.

Hvis man gerne vil være receptionist, så kan man tage uddannelsen hos Hotel- og Restaurantskolen.
Hos dem starter du med et grundforløb, hvor der bagefter er et hovedforløb. Du kommer både til at være i praktik og være på skolebænken.
Hvis du vil videreuddanne dig efter, at du er blevet uddannet som receptionist, så kan du videreuddanne dig på lederuddannelsen på Hotel- og Restaurantskolen.

Som receptionist kan du arbejde indenfor hotelbranchen, hvor du står for kontakten mellem hotellets afdelinger, kontakten til lufthavnen og turistbureauer osv. Du kommer til at have kontakt med hotellets gæster fx i form af hvor hvilke seværdigheder, der ligger hvor osv.

Jeg synes, at det lyder rigtig spændende med sådan et arbejde. Nu skal jeg ikke uddanne mig som receptionist, da jeg er glad for det, som jeg arbejder med nu. Men derfor synes jeg stadigvæk, at det virker som et rigtig spændende job.

Men hvis du ønsker at uddanne dig som receptionist, så kan jeg klart anbefale dig at kigge forbi Hotel- og Restaurantskolens hjemmeside, hvor du kan læse mere om uddannelsen(:

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar