søndag den 22. maj 2016

Jeg er altid på slankekur


Jeg er faktisk en af dem, der næsten altid er på slankekur.
Eller det vil jeg gerne lige uddybe lidt.

Der findes mange forskellige slankekure
Og jeg er ikke fan af slankekure, fordi en slankekur er ofte, at det er en kur, og at man stopper på en kur efter noget tid. Jeg mener, at der skal en fast ændring til.

Men jeg kaldet det nu for slankekur, fordi det hed det dengang, at jeg var lille, når man ville tabe sig. Så ville man på "slankekur."

Men jeg prøver næsten altid at tabe mig. Det gør jeg ved, at jeg spiser sundere. Så jeg hopper ikke på en kur som suppekuren osv. Jeg prøver bare at spise mindre usundt.
Men det kan være ufattelig svært. Jeg har nemlig fundet ud af, at jeg er meget afhængig af sukker.

Men jeg skal også indrømme, at jeg har det med at "trøstespise", når jeg bliver ked af det, eller hvis jeg har en dårlig dag psykisk. Og det er en ufattelig dårlig ting, fordi i perioder har jeg jo mange dårlige dage psykisk.

Men denne gang har jeg virkelig taget mig sammen. Jeg prøver ikke at spise så usundt. Selvfølgelig må jeg spise slik i weekenderne. Det kan jeg altså ikke undvære. Det indrømmer jeg altså gerne.

Men jeg er begyndt at drikke smoothies igen til morgenmad. Jeg er begyndt at spise frugt om aftenen fremfor slik. Det er fx vandmelon.

Så jeg synes selv, at jeg kæmper for at tabe mig.
Så jeg er på "slankekur" som så ikke er en kur, men en ændring i mine madvaner. Jeg tænker meget mere om hvad, det er, at jeg spiser, samt hvor meget jeg spiser.

Har I nogen gode råd til nogen sunde snacks(:?

Kram Heidi(: 

1 kommentar:

  1. Hvordan går det med din lidt sundere hverdag - har du fået tabt dig lidt?
    Husk på at selv hvis du bare taber dig LIDT af gangen, så er det helt fint. Det kan stadig nå at blive til meget hvis man tænker et år frem :)

    Jeg har det præcis som dig. Jeg begynder også at spise sundere - hvert fald i hverdagene. Jeg er også afhængig af sukker, og kan tit føle at jeg "fortjener" en chokolade bar eller noget i den dur. Det er ikke en god tanke. Det er noget jeg må øve mig på at stoppe med. At kunne gå i et supermarked uden at føle mig fristet overhoved - det er lidt mit mål. Det viser rygrad, og det vil jeg så gerne have.

    Når du siger snack, mener du så "snack" til fredag/lørdag aften? Jeg kan sagtens købe en pose chips, fylde en lille skål op og så med det samme smide resten af chipsposen ud. (ret meget madspil dog), men det gør at jeg KUN spiser det jeg har sat potion op af. Og den måde kan man også gøre med andet slik, altid bare husk at sætte frem PRÆCIS det du må spise, og resten lægges LANGT væk. haha. derfor jeg lægger i skraldespand, for hvis jeg bare lagde det i et skab, så er det nemt at gå ud og tage mere ;) Ellers så spiser jeg bær, en nupobar f.eks. som bliver skåret ud i mindre stykker, knækker et knækbrød over og putter syltetøj på. Dog husk at spise for meget. Det er ikke så meget hvad man spiser der gør en forskel, det er 100% mængderne der gør det. Så altid spis med omhu, og DRIK MEGET VAND. Det gør ret meget så man ikke føler sig sulten hele tiden :) 2-3 liter dagligt hvert fald skal man have :)

    Held og lykke med din lidt sundere livsstil <3

    SvarSlet