lørdag den 15. august 2015

Et mareridt


Nogle gange har jeg mareridt, hvor jeg så vågner, og hvor jeg virkelig er i tvivl om, om det er noget, der er sket.

I nat havde jeg altså et virkelig underligt mareridt. Okay, mange af mine mareridt er underlige, men da jeg vågnede i morges, så var jeg virkelig i tvivl om, om det var noget, der var sket.

Jeg drømte, at det var om morgnen, og Casper skulle på arbejde. Han fortæller mig, at der ligger en kvinde ude på vores terrasse og sover. Og at han har set i alt tre forskellige personer sove på vores terrasse i løbet af flere nætter.
Og at de så har haft skidt i vores kasse, hvor jeg har tomater, og hvor jeg har haft ærter osv.
Jeg drømmer så, at jeg diskuterer med Casper, om vi skal hente en af vores venner, så han kan få hende væk. Det synes Casper ikke, men det synes jeg, men så ser jeg vores ven på parkeringspladsen, og pludselig er det ikke kun en kvinde der er der, så er der en mand med hende.
Imellem tiden var hun gået væk fra vores terrasse, fordi hun har opdaget, at jeg har opdaget hende, fordi jeg har gået lidt frem og tilbage fra køkkenet og til stuen for at holde øje med hende.

Jeg vågner så i drømmen, men det er stadigvæk noget, som at jeg drømmer. Det er morgen, og Casper skal til at på arbejde. Jeg spørger ham så om, det var et mareridt, eller om der virkelig var en, der lå og sov på vores terrasse. Han fortæller, at det er rigtigt, at der ligger en og sover derude.

Og så bliver drømmen endnu mere underlig, som om den ikke var det i forvejen.
Så er det to hjemløse, som var ude på terrassen. Hende der sov der og så hendes ven.
Og dem vil jeg så hjælpe. Og jeg forslår dem flere steder, som de kan prøve at tage hen som herberger osv.
Men så er der en ældre kvinde, som jeg vist er i familie med i drømmen, som har arvet et hus til mange millioner, og det ved hun ikke rigtig, hvad hun skal med, så hun giver det til de to hjemløse. Og så skal jeg og Casper pludselig hjælpe dem med at flytte derhen. Og vi har givet dem nogle af vores ting, som vi alligevel ikke skal bruge.
Og da vi skal til at køre hen til deres nye hus, så er vi i et center.
Totalt underligt.

Men så vågner jeg så rigtigt fra drømmen, og det er morgen, og Casper skal til at på arbejde.
Jeg var virkelig i tvivl om, om der sov en ude på vores terrasse.
Så da jeg sagde farvel til Casper, så blev jeg nødt til at spørge, om der sov en ude på terrassen. Jeg ville egentlig også spørge ham, om personen havde skidt i vores kasse med tomater osv. Men jeg var træt og vrøvlede lidt i forvejen, så det undlod jeg, fordi så ville han da tro, at jeg stadigvæk sov, hvis jeg spurgte, om der lå en ude på terrassen og sov, og som havde skidt i vores kasse med tomater.
Men der lå selvfølgelig ikke nogen at sov på terrassen.

Men det var sådan en drøm, hvor jeg virkelig var i tvivl. Jeg vidste jo godt, at det ikke var to hjemløse, som ville arve et hus fra en eller anden ældre dame, som jeg nok var i familie med.
Men jeg var virkelig i tvivl, om der lå en ude på terrassen og sov.
Det havde virket så virkeligt, da Casper sagde ja, at der lå en derude og sov.

Men nogle gange har jeg sådan nogle mareridt, hvor jeg virkelig er i tvivl om, om det er noget, som jeg har drømt, eller om det virkeligt er sket.

Er der nogen af jer, der også har det sådan(:?

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar