lørdag den 30. marts 2019

Silikoneforme til bagning


Noget, som jeg længe gerne har ville prøve at lave, det var en rund kage som fx en chokoladekage og så prøve at dekorere den rigtig pænt. Fx med fondant.
Men når man skal lave en perfekt rund kage, så kan det være svært at få den hel ud af formen.
Men hvis man bruger en bageform i silikone, så er det nemt at få kagen ud af formen.

Hos Silcofa kan I læse meget mere silikoneforme til bagning
Der kan man læse hvilke fordele, der er ved silikoneforme.

Men en af de store fordele er netop, at de nemt kan komme ud af formen.
Jeg har dog ikke silikoneforme til bagning. Engang havde jeg nogen muffinsforme i silikone. De var formet som hjerter. Dem brugte jeg meget. Jeg bagte altid nogen små rugbrød, og der brugte jeg de hjerteforme. Og brødene kom så nemt ud af formene.
Så dem brugte jeg rigtig meget.

Hvis man godt kan lide at dekorere cupcakes, så er silikoneforme en rigtig god ide at bruge. Der kan man som sagt få ens cupcakes nemt ud af formene. Det ser rigtig pænt ud, når en cupcake står helt skarpt og pænt. Men det kan være svært at få dem hele ud af en papirform uden, at der går noget af kagen. Men med formene i silikone, der kan man nemt få dem ud. Og så kan man pynte dem og sætte dem på et fint fad.

Jeg har forresten længe haft lyst til at bage cupcakes igen.
Det er lang tid siden, at jeg har bagt det sidst.
Så vil jeg dekorere dem med chokoladefrosting.

Bruger du silikoneforme til bagning(:?

Kram Heidi(:

Dette indlæg er sponsoreret

Ingen kommentarer:

Send en kommentar