søndag den 20. januar 2013

Polypper


Jeg skal have ringet til en øre, næse, hals læge, fordi jeg skal have tjekket, om mine polypper er for store.
Jeg skulle have gjort det for lang tid siden, men ja har haft svært ved at overskue at finde en god en, at tage mig sammen til at ringe osv. Fordi hader at ringe nye steder hen osv.
Men nu gør jeg det snart. Har fundet en, der lyder god.

En anden grund til at jeg ikke har haft ringet noget før, er at jeg er bange for at blive undersøgt.
Jeg vil høre, om nogen af jer har fået undersøgt jeres polypper før?

Jeg læste, at man gør det sådan, at man lyser op i næsen og sætter en tang op for ligesom at udvide næseborene, og det har jeg det fint med, indtil jeg læste, at man man tog en biopsi af ens polypper.
Og det lyder ikke rart.
Bare det at skal have noget op min næse, lyder ikke rart.

Så jeg vil høre om jer, der har fået tjekket jeres polypper, hvordan er det forgået?
Jeg har også tænkt mig at spørge dem, hvordan det foregår, når jeg ringer, men er nysgerrig ( og nervøs) så vil gerne vide lidt om det før(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Hej Heidi
    Jeg har godt nok aldrig fået tjekket polypper før, men jeg tror ikke, du behøver være nervøs. Jeg vil tro, det bare er et lille instrument, der føres (meget kort) op i næsen. Jeg går fast ved øre- næse- halslægen til tjek for mavesyre. Hver gang tjekker han næsen for syreskader. Det tager to sekunder pr. næsebor og kan overhovedet ikke mærkes (ikke engang når han tjekker halsen kan det mærkes). Men første gang jeg skulle derud, var jeg sååå nervøs - vidste ikke, HVAD han ville undersøge og HVORDAN. Jeg er egentlig ikke en piveskid; det er ikke frygten for at det skal gøre ondt, der gør mig bange - det er det ukendte ... og lægen! Og tanken om at skulle have instrumenter i næse, hals eller ører er bare ikke rar. Jeg har fundet lidt info om undersøgelsen her: http://www.sundhedslex.dk/naesepolypper.htm

    Måske kan det hjælpe at læse lidt om det. :) Det kan være, du slipper med et kig og et røntgenbillede.

    SvarSlet
  2. Mange tak for linket(:
    Jeg vil helt sikkert gå ind og læse det(:
    Jeg er mest bange for, at det gør ondt, og så lyder det jo skræmmende, at man skal have noget op i næsen.

    Og mange tak for din kommentar(:

    SvarSlet