fredag den 31. juli 2015

Klumpende eller ikke klumpende?


Hvad slags kattegrus bruger I til jeres katte?
Bruger I det klumpende eller ikke klumpende?

Vi bruger altid det ikke klumpende Kattegrus
Vi har engang prøvet at bruge det klumpende. Vi fik en gratis pose nemlig.
Men jeg forstår ikke helt ideen med det klumpende kattegrus.
Eller jo, jeg forstår godt, at det er, fordi så holdes kattebakken ren hele tiden, fordi alt tisset bliver fjernet, når man fjerner de der klumper.
Men man bruger jo helt vildt meget kattegrus ved det.

Det gjorde vi i hvert fald. Sådan en kæmpe pose, den var brugt på et par dage.

Nu bruger vores katte næsten ikke deres kattebakke mere.
Men vi har den selvfølgelig stående bare for at være sikker.

Vi bruger altid det kattegrus fra Føtex. Vi har før købt noget fra Fakta, men der er grussene så små, at de let sætter sig fast mellem trædepudderne, og så går det og drysser over det hele.
Samt at kattene synes, det er træls, fordi de prøver selv at få de der små grus ud fra tæerne.

Nu vil jeg rigtig gerne høre jeres mening omkring klumpende og ikke klumpende kattegrus.

Så hvad bruger I af kattegrus(:?

Kram Heidi(: 

3 kommentarer:

  1. Helt sikkert... klumpende.

    Og det skal være den fra Rema.
    Jeg forstår ikke, hvordan I kan bruge en pose på et par dage... vi bruger 1½ pose på en måned til 1 mis... "tømmer" hver morgen og bakken "stinker" stadig ikke.
    De grus Gizmo evt. slæber ud på gulvet, tager vi med en lille håndstøvsuger, kun til det formål.

    Glæder mig til at følge med her... og høre hvad andre mener :-D

    - Pia

    SvarSlet
  2. Jeg køber altid hvidt klumpende. Det er min erfaring, at det klumpende ikke får hjemmet til at lugte lige så meget som det ikke klumpende. Jeg køber for det meste i Kvickly, med mindre der er udsolgt der.

    SvarSlet
  3. Jeg køber ALTID klumpende og køber kun den her: http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattegrus/klumpende/cat_and_clean/219134
    Det er den bedste kattesand jeg nogensinde har brugt :-)
    Den er så fin at den sætter sig ikke ret meget fast under poterne.
    Kattebakken lugter slet ikke længere og sanden holder i rigtigt lang tid.

    SvarSlet