mandag den 1. september 2014

En løs hund på gaden


I går aftes da jeg og Casper var ude for at lufte Fox, inden vi skulle i seng, der ser jeg, at der løber en hund rundt uden snor nede ved vejen. Jeg stod og ventede lidt for at se, om der kom en ejer.
Der kom ingen.

Jeg gik indenfor og hentede nogen godbidder, en hundesnor og min mobil.
Fordi jeg ville se, om jeg kunne få hunden hen til mig.
Den vej den løb ved er der, hvor Freja blev kørt ned.
Der kører ofte biler der, og nogen kører som idioter.

Da jeg kom ned til vejen igen, så var hunden nu over på den anden side af vejen.
Jeg prøvede at kalde den til mig. Jeg stod få meter fra den.
Det var, som om den ikke kunne høre mig.
Den registrerede mig slet ikke.
Jeg kunne se, at den ikke havde halsbånd på.
Så jeg kunne ikke selv have fundet ejeren.

Jeg ringede til politiet. Men de sagde, at når jeg ikke kunne fange den, så kunne de heller ikke.
Og at 95% af alle hunde de finder hjem igen.
Jeg fortalte så, at jeg havde da hørt, at hvis ens hund blev fundet uden hundetegn, så kunne man få en bøde af politiet.
Det kunne man også. Men hvis de ikke kunne fange den, så kunne de ikke gøre noget.
Jeg spurgte, om de ikke havde et samarbejde med Falck eller sådan noget.
Synes tit, jeg hører noget fra Dyrenes Beskyttelse eller en anden organisation med, at de har et samarbejde med nogen.
Men det havde de ikke, men jeg kunne prøve at ringe til Dyrenes Beskyttelse.
Det prøvede jeg så to gange, men den var optaget begge gange.

Hunden var i mellemtiden løbet et godt stykke op ad gaden. Jeg var gået efter for at holde lidt øje med den. Hvis nu politiet ville vide, hvor den var.
Men til sidst kunne jeg slet ikke se den mere.
Den kom heller ikke den vej tilbage.

Jeg var ked af det, da jeg gik indenfor. Jeg havde svært ved bare at give slip.
Jeg stod og overvejede, om jeg skulle tage bilen og se, om jeg kunne finde den, men jeg kunne jo ikke stoppe bilen midt ude i det hele for, at jeg kunne stige ud af bilen og prøve at få den hen til mig.
Jeg tror heller ikke, at den ville være kommet hen til mig.
Ellers havde den vel gjort det fra starten af.

Det var hårdt. Jeg er irriteret på politiet.
Jeg synes godt, at de kunne være kommet ud for bare at prøve på at fange hunden sammen med mig.
Eller i det mindste virke lidt interesseret i at hjælpe mig.
Men det var de ikke. Jeg tænkte bare på, at den løb frem og tilbage over vejen, og der kom biler, og hvis den kom løbende ud foran en bil, så ville bilen ikke kunne nå at se den.
Nogen vil nok mene, at politiet har bedre ting at tage sig til end en hund, men jeg synes også, at det hører med til politiets arbejde, eller i det mindste at de kan vejlede en.

Jeg gik til sidst indenfor. Klokken var snart halv tolv.
Men det var hårdt for mig psykisk at "forlade" den hund.
Jeg har kigget meget ud af vinduet i nat, fordi hvis jeg nu kunne se den nede ved vejen igen.
Men det kunne jeg ikke.

Jeg håber, at den løb hjem igen, at ejerne fandt den, eller at nogen andre kunne komme hen til hunden.

Kram Heidi:(  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar