søndag den 31. august 2014

Boganmeldelse: Tarkovskijs heste


Jeg har i skolen skulle læse digtsamlingen Tarkovskijs heste af Pia Tafdrup.

Jeg vælger også at lave anmeldelser af de bøger, jeg skal læse i skolen, da jeg også tæller det med i, hvor mange bøger jeg har fået læst i år.



Jeg synes, at denne digtsamling er rigtig god.
Digtene handler om hendes far, der skal på plejehjem.
Hvert digt handler så om en ny oplevelse eller om et nyt minde, hun tænker tilbage på omkring faren.
Digtene hænger sammen ligesom i en bog.
Man kan nærmest sige, at hver digt er et nyt lille kapitel.
Jeg skulle lige ind i den. Jeg opfattede ikke helt i starten, at digtene egentlig hang sammen.
Da jeg opdagede det, så fandt jeg pludselig meget mere interessant, da de var en del af en historie.

Jeg vil give den 4 ud af 5 stjerner.
Jeg giver den 4, fordi den som sagt var rigtig god.
Men den får 4 og ikke 5 stjerner, fordi at jeg lige skulle ind i den, før jeg opfattede, at det var en lang historie.
Samt at nogen af digtene skal man tolke ret meget, så det var ikke i alle digtene, at jeg kunne læse mig eller tolke mig til, hvad det digt handlede om.
Men der var mange af dem, hvor jeg godt forstod digtet.

Jeg vil sætte denne anmeldelse op under fanen " Bøger jeg har læst i år."
Der kan I se hvilke andre bøger, jeg har læst i år, samt I kan finde links til mine anmeldelser.

Kram Heidi(:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar