tirsdag den 17. november 2020

Fox har været syg

 

Fox blev for lidt tid siden rigtig skidt. Han begyndte at ryste, og han kunne ikke gå op af trappen. Og på det tidspunkt var det så slemt, at han ikke kunne gå over det ene dørtrin, som vi har.

Jeg tog ham med til dyrlægen. Og han har et eller andet med knæene på bagbenene. Som om at knæene nogen gange låste sig fast. Og de bevægede sig i en anden retning end, som de skulle. Jeg forstod ikke helt, hvad det præcis var, da dyrlægen brugte flere latinske begreber end danske.

Han fik et par dage efter taget et røntgen billede af alle sine ben. Han har ikke slidgigt. Og det hele så fint ud. Efter de par dage, så virkede benene mindre låst. Han mente, at der var sket en form for aflåsning, eller at knoglerne var kørt i den forkerte retning, og at det havde givet smerter. Han var på smertestillende i en lille uge, og han begyndte at få det bedre. Han er helt rask igen.

Ud af en grad 4, hvor 4 er værst, så ligger Fox' tilstand på en grad 2. Han skal tabe sig. Jeg fik af vide, at han decideret var fed. Så nu hedder det nul rester af mad. Jeg har også været alt for rundhåndet med godbidder. Så nu skal han tabe sig. Han får sin hundemad og nogle gange nogle godbidder, men han får ikke godbidder hver dag, som han plejede. Jeg må bare tænke på, at det er for Fox' bedste, at han ikke får rester osv. At det er for, at det med benene ikke sker igen.

Men siden sidst han var ved dyrlægen, som var i sommers, så har han alligevel tabt sig 400 gram. Fik af vide i sommers, at en ideal vægt lå på 5 kg. Han lå på 5,7kg. Han vejer nu 5,3kg. Så vil gerne vide, at hvis han er fed, hvad han så skal veje. Det fik jeg ikke at vide. Og fik ikke at vide i sommers, at han var fed. Jeg ved da godt, at han ikke er den tyndeste hund, men ligefrem fed, det synes jeg, at det lyder vildt.

Men det vigtigste er, at han har det godt igen. Her kommer lidt billeder af Fox(:

Han er simpelthen så dejlig. Jeg elsker ham højere end noget andet. Han er min lille dreng, og samtidig er han min bedste ven.

Jeg er så glad for, at han har det godt igen. Jeg hader at se, når en af mine babyer har det skidt. Så er så godt, at han er frisk igen. Nu er han ved sit gamle jeg. Han gøer af kattene, når de leger, han tigger og gøer, når det ringer på døren, og han vil igen med ud at gå tur(:

Kram Heidi(:

2 kommentarer:

  1. Hvor er han da også bare sød og nuser dejlig :-)
    Det er synd at Fox har været syg.
    Tænk at du har en hund som vejer så lidt, vores Grand Danois vejer ca. 70 kg. :-)
    Hvis Fox slås med sine led så er j/d foder fra Hills godt, det får vores, hun har så også slidgigt.
    Krydser for at alt bliver godt igen for Fox!

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak. Fox får noget foder, der er godt til hunde over 8 år, som skulle være god for leddene(: Hold da op, ja din hund vejer lige noget mere end min lille Fox(:

      Slet