mandag den 24. november 2014

Et barndomsminde


Da jeg var lille, der legede jeg meget med Barbie dukker
Det var noget, som jeg legede med i rigtig mange år.

Jeg og min søster havde mange forskellige Barbie dukker og tilbehør til.
Jeg kan huske, at vi engang havde en lille rund kuffert, og når man åbnede den, så var det et Barbie soveværelse. Vi havde også engang et hus, som også var lidt som en kuffert. Man kunne åbne det flere gange, og hver gang var det et nyt værelse. Der var bl.a. et soveværelse med seng, badeværelse med et badekar og et køkken.

Jeg er i tvivl om, om vi havde en bil. Jeg kan godt huske bilen, men om vi havde den, eller om det var fra reklamerne, jeg kan huske den. Det ved jeg ikke.

Engang fik jeg og Kamilla en salon af en art til vores Barbie dukker.
Det var en salon med forskellige smykker osv.
Jeg kan bl.a. huske, at der var forskellige halskæder.

Vi havde også meget tøj og mange sko til vores Barbie dukker.
Så brugte vi tid på at ordne deres hår, give dem tøj, sko og smykker på.
Deres tøj og sko skulle helst passe sammen.

Vi havde også sådan en Barbie, som var en havfrue, og når halen kom under vand, så skulle den skifte farve, men det synes jeg ikke virkede specielt godt.
Det var lidt forskelligt, om halen skiftede farve eller ej.

Selv dengang var der mange ting, som man kunne få til ens Barbie dukker.
Jeg har slet ikke styr på, hvad man kan få til ens dukker i dag.
Men jeg tror, at man kan få lige så meget til ens Barbie i dag, som da jeg var barn.
Dengang var der i hvert fald en masse forskellige ting, man kunne købe til ens Barbie.

Legede I meget med Barbie dukker, da I var små(:?

Kram Heidi(: 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar